Hidrotőke cseréje és működése

By | 2020-08-11

A hidrotőke változtatható méretű, üreges rúd, mely a vezértengely és a szelepzár közé van beépítve. Feladata a szelepek működésének optimalizálása és ezáltal a motor üzemelése is. A hidrotőke gondoskodik arról, hogy a motor új és kopott, valamint hideg és meleg állapotban is tökéletesen működjön.

Hidrotőke egyedül indításkor zajos, amikor még nincs olajnyomás. Viszont, ha hosszú ideig nem jut megfelelő adalék a motorba, akkor elkoszolódik és idővel el is kopik. Ha a hézagtelep túl nagy, akkor nem képes kiegyenlíteni a hidrotőke a hézagokat, akkor elereszti az olajat és belső szerkezete sérül. Ha a hézagok nem optimálisak, akkor a teljesítmény veszteséget okoz a hajtóműben és zajosságot. Számos jel utalhat arra, hogy a hidrotőke meghibásodott. Ilyen például az olajfolyás, valamint, ha állandóan, rövid időn belül újra kell tölteni az olajat. A megugró fogyasztás, a hidrotőke kopogó hangja és a motorerő látványos csökkenése is arra utal, hogy a hidrotőkével valami nincs rendben. Ha ezeket a jeleket tapasztalja, akkor mielőbb el kell vinni az autót motordiagnosztikára, mely hamar felfedi a probléma forrását.

Nem túl okos dolog meghibásodott hidrotőkével közlekedni, ugyanis hosszútávon nagyon sok költséggel jár. A hidrotőkét hidraulikus szelepemelő néven is nevezik, így, ha új hidrotőkére lenne szükségünk, akkor ne lepődjünk meg, ha ezen a néven látjuk. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb autótulajdonos azzal sincs tisztában, hogy a hidrotőke hol található. Ez nem probléma, elsősorban az a fontos, hogy tisztában legyünk vele, hogy mik a hidrotőke meghibásodására utaló jelek. Ha bebizonyosodik, hogy új hidrotőkére van szükség, akkor érdemes ellátogatni az alkatreszek.hu webáruházba, ahol széleskörű termék kínálatot talál!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük